sâmbătă, 21 mai 2011

Turneul Stradivarius

Putem să ne bucurăm de multe lucruri, dacă ştim să le apreciem aşa cum se cuvine. De pildă, de o carte bună, de o poezie frumos scrisă, de muzică…

Noi ne am bucurat de o seară petrecută cu prietenii într-o atmosferă caldă, plăcută, la un concert.

Seria de recitaluri „Paganini, înger sau demon?" ce se desfăşoară în toată ţara a ajuns şi în Timişoara săptămâna trecută şi ne a adunat în sala Capitol a Filarmonicii. Turneul îmbină mai bine de o oră de interpretare - fără întrerupere - a celor 24 de „Capricii" ale lui Paganini cu proiecţii video semnate Oana Drăgulinescu - imaginile redau fie momente în care Alexandru Tomescu repetă la vioară, fie diferite etape ale construirii unei viori.

„Acest proiect cred că este cel mai greu lucru pe care l-am făcut până acum de când sunt eu violonist, şi m-am gândit că în aceşti ani cât folosesc vioara Stradivarius, pe lângă acţiunea de popularizare a muzicii clasice, a muzicii de cameră, vreau să fac şi ceva care să mă reprezinte pe mine ca violonist", mărturisea Alexandru Tomescu despre proiectul Paganini. Violonistul a câştigat în septembrie 2007 dreptul de a cânta timp de cinci ani la celebra vioară Stradivarius Elder-Voicu 1702.

De ce a ales să interpreteze chiar integrala „Capriciilor"? „Pentru că totul nu-i destul!", spune Tomescu. „Vine un moment în care simţi organic nevoia unor integrale. Acest pas mi-a deschis porţi cu totul noi în ceea ce priveşte înţelegerea muzicii. Este doar un început".

Toată lumea, cu mic, cu mare, aştepta nerăbdătoare începerea concertului, sala era plină până la refuz. Freamătul s-a potolit imediat ce au început să răsune acordurile viorii, luminile s-au stins şi concertul mult aşteptat a început…

Bine se zice că timpul trece repede când te simţi bine, nici nu ne-am dat seama când au trecut aproape două ore. Concert impresionant, care merită ascultat cu mulţi prieteni în preajmă.

Ce frumos e să te bucuri cu ceilalţi şi de ceilalţi într-o astfel de atmosferă!


O parte din atmosfera de la concert o regăsiţi urmărind secvenţele de mai jos.